joi, 2 iulie 2009

Experiment electoral

Ieri m-a lovit o idee. Ca de fiecare data cand se intampla asta, m-am entuziasmat, am dat pe google si am cautat ce ma interesa: "conditii candidat presedinte Romania". M-am gandit sa candidez. N-am insistat foarte mult (2-3 minute), dar oricum n-am gasit informatiile necesare. Stiu ca una dintre conditiile necesare este sa strang nu-stiu-cate semnaturi. Tu, cititorule, ai semna pe lista ca eu sa candidez ca presedinte? De ce?

Bineinteles ca am mers acasa si am discutat cu sotia. In linii mari discutia a fost cam asa ...

"Dar n-ai bani de campanie!!!"

Nu vreau sa-mi fac campanie. Mi-as face o adresa de email la care sa fiu contactat, iar emailurile considerate elocvente si-ar gasi raspuns. Singurul lucru care l-as face sa ma promovez ar fi probabil un web site.

"Dar n-ai platforma program!!!"

Nici n-am nevoie. Oricum, la fiecare alegeri gasesti in aceste documente o multime de minciuni si promisiuni. Eu nu vreau sa mint si nici sa fac promisiuni pe care sa nu le pot onora.

"Si atunci ... de ce te-ar vota lumea?"

Dar nu vreau sa fiu votat. Adevarul este ca nu vreau sa fiu presedinte. Ce as dori sa ofer celor care merg la vot este posibilitatea de a pune stampila pe altceva. Altceva in acest context ar reprezenta adevarul, onestitatea si posibilitatea de a alege alt nume decat cele propuse la fiecare alegeri.

"Daca nu vrei sa fii votat, de ce sa mai faci asta?"

Pentru ca sunt curios cati oameni din tara asta ar vota un candidat care nu se lauda. Sunt de asemenea curios cate voturi ar primi un candidat care nu promite sosele, salarii sau reduceri de taxe si impozite.

De asemenea, as fi curios cum as fi privit de catre lume si mai ales de catre presa, pentru ca nu vreau sa atac vreun alt candidat sau pentru ca nu o sa am nimic de declarat in clipa in care voi fi atacat. Sunt curios ce ar iesi in final din acest experiment.

In clipa in care am terminat de zis ultimul lucru m-a lovit ... ar fi doar un experiment din partea mea. Ar fi un experiment pe spatele si cheltuiala populatiei.

Pana acum, daca eram oprit pe strada sa-mi pun semnatura pe o astfel de lista, o faceam linistit. Doream sa ofer posibilitatea omului respectiv sa arate de ce este capabil.

Gata cu experimentele ... de acum ma gandesc de doua ori.

Un comentariu:

  1. Hai sa va tin la curent ... pana acum as avea 3 semnaturi ... deci maxim 3 voturi. Daca ar fi sa decid ca ma votez si eu as putea avea chiar 4 voturi.

    RăspundețiȘtergere